vrijdag 31 januari 2014

Tenho saudades de você

Yesterday, in Brasil, they celebrated the day of saudade. This feeling... is one of my favorite words ever. More than two years ago, a good friend sent me this word as Christmas present, when I was in Thailand, far away from her. This word still follows me everywhere, because as a woman who travels you always miss people and places, because you create more and more homes...  everywhere in the world. You cannot be together with someone forever, and that's what saudade means to me. 

Gisteren vierden ze in Brazilië de dag van saudade. Dit gevoel is al jaren een van mijn favoriete woorden. Meer dan twee jaar geleden heeft een goede vriendin me dit woord als een kerstgeschenk gestuurd, wanneer ik in Thailand verbleef. Heel ver weg van mij. Dit woord volgt me nog steeds overal, omdat als een vrouw die veel reist je altijd mensen en plaatsen zal missen. Je kan nooit samen zijn met iemand, omdat je overal een thuis hebt. Dat is wat saudade voor mij betekent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten