maandag 10 maart 2014

roadmovie beaucoup dinky dow

Vorige week is de uitslag van de Joker Roadmovie bekend geworden. Roel en ik verzamelden in totaal 523 stemmen, maar dit was niet genoeg om ons deze zomer op avontuur te laten trekken. Jammer.
Ik wil echt al die 523 lieve mensen bedanken die op ons gestemd hebben. Echt merci om in ons te geloven en ons te steunen!!!


Bovendien treur ik niet lang, want volgende week ga ik zelf een ROADMOVIE maken, of zoiets . Met mijn filmcamera en mijn lomografie camera/sardienendoos ga ik op mijn eentje zuidelijk AZIË verkennen. 




Deze video's steunen aan bij mijn liefde voor reizen, intercultureel dialoog, natuur en gender. 

In Nepal ga ik een muziekvideo opnemen, voor een internationale wedstrijd van Genero.tv, met Nepaleze mensen, over een vrouw die uit een duistere periode komt en leert los te laten. 

Ik ga ook een biodynamische boerderij met een Waldorf school voor autistische kinderen in Lahore, Pakistan, bezoeken. Voor hun nieuwe website ga ik foto's nemen. Daarnaast ga ik ook aan een documentaire werken over biodynamisch leven en opvoeding van biodynamische kinderen samengaan. Het is een nieuw format voor mij, maar na mijn visueel reisverslag over Israel & Jordanië wil ik me nog meer aan documentaires wagen. 

Daarnaast ben ik in contact met het koppel achter de blog 2people1life om hun huwelijk in Pakistan te filmen. 


Lisa en Alex trouwen in elk land. Zij rijden in hun 26 jaar oude caravan, genaamd "Peggy", van het ene land naar het andere land, op zoek naar de beste plek om te trouwen. Daarbij willen ze de echte cultuur ondervinden en de lokale mensen in de verschillende plekken ontmoeten. In hun blog tonen ze de verschillende manieren waarop twee mensen over de hele wereld met elkaar tot verbintenis komen. Op Facebook hebben ze meer dan 40 000 likes. 

Wie weet, volgen er nog projecten in Thailand, Cambodja, Nepal, Pakistan en India. Ik hoop ook in Angkwor Wot in Cambodja te geraken. Normaal gezien mijd ik liever te toeristische attracties. Taj Mahal was voor mij meer magischer voordat ik het in levende lijve aanschouwde, maar dat kwam misschien omdat het snikheet was, we her en der gingen om tickets te vinden en ik daar niet was met mijn sultan, maar toch had ik meer verwacht. Machu Picchu daarentegen was een van de mooiste ervaringen in mijn leven, maar dat kwam ook door het magistrale natuurlandschap. Toch wou ik altijd voor de overbezochte tempelcomplexen van Cambodja passen. Na het zien van de finale scènes van "In the Mood for Love", over twee geliefden die in het Hongkong van de jaren '60 op het verkeerde moment en in de verkeerde plaats verliefd worden, is dit idee echter veranderd. 

Zelf heb ik een oproep aan mijn vrienden op Facebook gelanceerd: Stel me in een commentaar op dit bericht een ORIGINELE VRAAG over een van de 5 bestemmingen die ik op google maps heb aangeduid. Ik pik de leukste vragen eruit en giet de antwoorden in een kort filmpje van 30seconden-1minuut. Degenen die de 3 leukste vragen stellen, krijgen van mij een souvenir uit Azië. Iemand vroeg me al om een vergelijking te maken tussen de verschillende religies in het land. Nog een andere persoon hoopte een video van de bekende pingpingshows van Thailand te zien. Een derde vriend vroeg me wat "beaucoup dinky dow" betekende. Het betekent "crazy". 

Misschien ben ik wel "beaucoup dinky dow", om alleen rond te reizen in Azië voor 6 weken, maar we zien wel waar deze weg naar toe leidt. Het gaat minder om het afchecken van een bucketlist, maar meer om projecten te doen waarin ik geloof. Bovendien ben ik van plan het reizen te minderen, omdat ik meer en meer geloof dat de problemen die ik wil aanvechten ook in België aanwezig zijn. Ik voel me soms schuldig dat ik het milieu zoveel beschadig door de honderden vluchten die ik al genomen heb. Dan kan ik beter in mijn tuin werken en schrijven. Het zou wel eens goed zijn voor deze bezige bij hier. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten